۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۲۰۵۰۹
امام جمعه تبریز:

 دولت فارغ از نگرش‌های سیاسی به دنبال رفع مشکلات باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دولت دوازدهم رسالت خطیری در تحقق اقتصاد مقاومتی، رفع معضل بیکاری و رونق تولید داخلی بر عهده دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: برای توسعه و پیشرفت نظام اسلامی باید فارغ از نگرش‌های سیاسی و جناحی به دنبال رفع مشکلات باشیم.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید توسعه استان فارغ از هرگونه اختلاف سلیقه هدف اصلی تمامی مسؤولان باشد، خاطرنشان کرد: توسعه و ترقی استان در زمینه های مختلف باید ماموریت اصلی همه باشد و همگان در این رابطه باید یک حرف واحد بزنند که همان پیشرفت منطقه است.
وی سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به خلق خدا، عدالت محوری، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانون گرایی، حکمت و خردگرایی، دلسوزی و خیرخواهی، همتاسازی، صداقت و شفافیت در گفتار و تکیه بر ظرفیت های درون زای داخلی و قطع امید به خارج از کشور را از شاخص های برجسته کارگزاران دولت اسلامی اعلام کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که دولت دوازدهم رسالت خطیری در تحقق اقتصاد مقاومتی، رفع معضل بیکاری و رونق تولید داخلی بر عهده دارد، تصریح کرد: مسؤولیت امروز دولتمردان اصلاح اقتصاد، مدیریت صحیح اقتصادی و عمل به شعار سال به عنوان راه‌حل اصلی برای اصلاح اقتصادی کشور است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همگرایی دولت، مجلس و قوه قضائیه را لازمه تحقق مطالبات مردم و رهبری نظام دانست و گفت: انتظار داریم دولت دوازدهم در عرصه رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، جذب و تسهیل زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات غیرنفتی اقدامات اثرگذاری داشته باشد.
وی مسؤولیت دیگر دولت دوازدهم را تلاش در عرصه فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: مبادا جریان فرهنگی کشور با مشکل روبه‌رو شود، انتظار می رود دولت با بهره‌مندی از ابتکار، خلاقیت و اندیشه جوانان انقلابی، ارزش‌های دینی را تقویت کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر مقابله با جریان‌های انحرافی و التقاطی در عرصه فرهنگ عمومی جامعه خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین معضلاتی که امروز جامعه با آن مواجه است؛ ترویج سبک غلط زندگی و تفکرات نامناسب در زمینه ازدواج جوانان است؛ متأسفانه تجمل‌گرایی و تشریفات مانع ازدواج ساده جوانان شده است.
وی با تأکید بر این‌که هماهنگی دستگاه های متولی فرهنگی و دینی، تلاش برای تأمین مسکن زوج‌های جوان و ایجاد تسهیلات لازم برای ازدواج آسان می تواند در مقابله با رواج معضلات اجتماعی و اخلاقی در جامعه مؤثر واقع شوند، گفت: ائمه جمعه استان نیز در این راستا از هیچ اقدام و تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به آغاز فعالیت دور پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: مردم انتظار دارند اعضای شورای اسلامی شهر معضلات مبتلابه را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند و برای مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنند./935/پ
۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات